کد خبر: 185065162
تاریخ انتشار: یکشنبه 03 تير 1397
خانه » حواشی » پایگاه اطلاع رسانی محمد رضا زائری » داستان من با کتاب کوچک تنهایی!
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محمد رضا زائری:

سالها پيش سردبير يكي از مجلات از من خواست مطلبي براي ويژه نامه آن نشريه در باره انس با خداوند بنويسم. سوژه هايي به نظرم رسيد از جمله بازگردان امروزي برخي احاديث لطيف و زيباي قدسي در اين موضوع كه مطمئن بودم كاري متفاوت و جذاب خواهد بود.
همان موقع يك سوژه ساده و دم دستي هم به نظرم رسيده بود براي گردآوري برخي ابيات از اشعار شاعران كه البته آن روزها به دليل فقدان اينترنت و نرم افزارها و موتورهاي جستجو مثل امروز راحت نبود اما تلاش فراوان و عجيبي هم نمي خواست.
براي سوژه اول به سراغ كتابچه جيبي و كوچكي از يادگارهاي پدربزرگ رفتم كه پدرم از نوجواني مرا به آن انس و دلبستگي داده بود و عنوانش چهل حديث برگزيده امير مؤمنان از تورات بود.
كوشيدم تا از آن مجموعه احاديث قدسي با مضامين دل انگيز و شيرين برخي را كه براي مخاطب جوان و امروزي مناسب هستند گلچين كنم و بعد با زباني تازه و ساده و متفاوت بازبنويسم.
كار اول را زودتر انجام دادم و كار دوم را نيز بعد از مدتي ويرايش و تنظيم مجدد و بازنگري به پايان بردم و روزي رفتم و هر دو كار را به سردبير آن مجله نشان دادم.
توقع جدي و قطعي من اين بود كه كار اول را نپسندد و بگويد كاري ساده و كم اهميت است، اما برعكس از كار دوم خيلي راضي و خوشحال بشود و تشويقم كند.
انتظار من اين بود كه آن مطلب من در مجله اي كه فكر مي كنم مثلا حدود پنج هزار نسخه تيراژ داشت و براي مخاطب محدود مذهبي و متدين منتشر مي شد به چاپ برسد و شايد مثلا يكي دو هزار نفر آن را بخوانند و تجربه اي تازه براي بيان مفاهيم اصيل و عرضه متون كهن به مخاطب جديد را داوري كنند.
بر خلاف انتظار من آقاي سردبير مطلب اول را پسنديد و اين دومي را رد كرد! و من مانده بودم كه چرا و چگونه؟ زيرا خودم مي دانستم كه اين دومي مطلب غني و عميق و جذاب و خوبي است!
گذشت تا مدتها بعد به صورت اتفاقي روزي با مدير يكي از ناشران معروف صحبت از مضامين ناب احاديث قدسي شد و اين كه چون مثل قرآن مفهومش حرف خداست -گرچه با الفاظ ديگر- براي مخاطب گسترده تري قابل طرح است و حتى مضامين كتابهاي آسماني ديگر مثل انجيل و تورات و زبور را در خود دارد و از همين رو مي تواند از هر آيين و مليتي مخاطب داشته باشد.
قسمت بود كه آن مطلب ساده به صورت يك كتاب جيبي با تصويرگري هاي زيبا و حرفه اي خانم فريبا بروفر منتشر شود و تازه فهميدم خدا براي آن مطلب چه نقشه اي كشيده بود كه من ساده و عجول از آن خبر نداشتم و فقط جلد اول اين كتاب به چاپ دهم رسيد! 
از آن روز تا حالا كه به خاطر استقبال گسترده از اين كتاب دفتر هاي دوم و سومش هم با ناشران ديگر به چاپ رسيده بارها و بارها در موقعيت هاي مختلف زندگي به ياد اين داستان افتاده ام!
بارها افرادي از لذت هاي معنوي خود با اين كتاب گفته اند؛ بانويي كه نوشته است با اين كتاب زباني نو در معرفي دين يافته، دانشجويي كه از گريه خود در شب هاي كتاب مي گفت، زوج جواني كه دعوتنامه مجلس عروسي شان را با اين كتاب پخش كردند، معلمي كه اين كتاب را به دانش آموزانش هديه داده بود و...
اكنون سه دفتر "كتاب تنهايي" در يك مجموعه با سر و شكلي تازه و چشم نواز مجددا چاپ شده و به مناسبت عيد سعيد فطر انتشار يافته است تا با تصاوير زيبا و طراحي جديد همچنان لحظاتي شيرين و دلپذير براي تنهايي شما رقم بزند و معنويتي براي انس تان بيافريند.

کلید واژه ها

برچسب ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین